[מדריך] כך תפרסם את העסק שלך בפייסבוק

המדריך שיעזור לך לחסוך אלפי שקלים על פרסום שגוי. גם אם אין לך ידע כלל בפרסום בפייסבוק.

By Niv Yaffe

כיצד מתחילים כל דבר בחיים? תוכנית.

תוכנית הפרסום בדומה לתוכניות עבודה או לתוכנית עסקית תלווה אתכם בכל השלבים ותגרום לכם להיות ממוקדים בנושא הפרסום ובקהל הדורש אותו. לכן אל תתפשרו והרכיבו תוכנית מסודרת המבוססת על השאלות הבאות:

  • מה המוצר/שירות שאני מציע.
  • מהי הבעיה שאני פותר במוצר שלי?
  • בידול, נקודות חוזקה.
  • מי קהל היעד הזקוק למוצר?
  • מה המטרה המרכזית שלי מהפרסום? (העלאת מודעות או פניות)
  • כיצד אני מחזיר את ההשקעה על הפרסום בצורה המהירה והיעילה ביותר.
כל עסק מתפקד שונה, ישנם עסקים עונתיים שצריכים לבנות מודעות ברוב תקופ השנה ופרסום אגרסיבי בתקופה שבה הם בראש הכותרות (למשל: איטום גגות – סוף הקיץ / הדברת מבנים – תחילת האביב).
כדי ללוות אתכם ושתבינו בצורה הטובה ביותר אני אבנה לאורך המאמר תוכנית ניסיון עבור אחד מהעסקים שעובדים איתנו.
העסק הוא:

"עופרה בראף – הומאופתיה קלאסית "

עופרה נותנת שירותים רבים בתחום ההומאופטיה הקלאסית (שיטת ריפוי טבעי) ובחרה לקדם את שירות: טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים – זהו השירות שהיא תמנה בתוכנית שלה.

הבעיה שהיא פותרת היא שהיא לוקחת ילד שנמצא בשלב מכריע בהתפתחות שלו לחייו הבוגרים ונותנת לו את הכלים כדי להצליח ללמוד בזכות עצמו ואת הכלים לדעת למצוא את הריכוז. נותנת כלים לטווח הארוך ובכך תורמת להצלחה של הילד לטווח הארוך והכל בטיפול טבעי לחלוטין.

קהל היעד הממוקד של הטיפולים הם ילדים עם בעיות קשב וריכוז בגילאי 4-12. אך אנו סבורים שילד בן 4 לא יפתח את הפייסבוק ויגיע לטיפול בכוחות עצמו רכוב על טרקטורון צעצוע. לכן אנו נדאג לפרסם להורים של הילדים האלה ולגרום להם לבצע פעולה. הם קהל היעד שלנו.

המטרה של הפרסום היא לגרום להורים לבצע פעולה ולהתקשר או להשאיר לנו את הפרטים שלהם בטופס לידים כי על פי הניסיון שלנו זוהי הדרך שבה אנו סבורים שנתחיל להזרים תנועה אל עופרה ובהמשך נוכל לפנות לקמפיינים שיווקיים שיגדילו את המודעות.

תוכנית היא קו ישר. רצון הוא גל.
 
 

קריאייטיב ומסר. מתחילים לפרסם.

  • החוק אומר שאין חוקים ברורים, לעיתים תכופות מפרסמים מצאו שהפרסום שהאמינו בו פחות הוא זה שהביא תוצאות. לכן אם התקציב מאפשר הכינו בדיקת A/B אשר תבחן שני פרמטרים שונים. כבעלי עסקים אני לא אדרוש זאת מכם ואלמד אתכם כיצד להעלות קמפיין פרסום לאוויר אך בתור אנשים שרוצים באמת להגיע רחוק ביום מן הימים הייתי מחייב אתכם לבצע בדיקות A/B לפרסום. (תוכלו לשלוח הודעה או להשאיר תגובה למידע נוסף).

לרוב: וידאו עובד טוב יותר מתמונה. מפני שוידאו מעביר הרבה יותר מסרים ומפני שניתן לעקוב אחר אינטראקציה של המשתמש עם הוידאו (כמה שניות צפה וכו').
ניתן להתחיל, עכשיו שואלים: כיצד אני עוצר את הצופה מלגלול את הפיד שלו?
אם משתמשים בתמונה צריך תמונה איכותית בעלת צבעים בולטים לעין (לא לבן! או בהיר מדי) ותמונה שתעורר רגש כלשהו בצופה. 

אתרים חינמיים לשימוש בתמונות:

ואם זה וידאו אז שלא מעבר ל15 שניות ועדיף שיהיה ערוך היטב.

נחזור לעופרה, לאחר ביצוע התוכנית הבנו שקהל המטרה שלנו יהיה אמהות צעירות והחלטנו לערוך סרטון מצגת של 14 שניות שיציג ילד שמשהו מפריע לו ובצד יעבור המסר שאנו רוצים.

סרטון קצר וקולע ללא פרטים מיותרים. קריאה לרגש וקריאה לפעולה. ללא קול ונפתח אוטומטית בעת גלילה בפיד פייסבוק. התוצאות חיוביות ויש התקדמות. 
לאחר שהכנו את הסרטון נעבור ליצירת המודעה והגדרת הקהל.

איך ליצור מודעה בפייסבוק?

כדי להקל עליכם הכנו מדריך תמונות קצר שיראה לכם כיצד ליצור מודעה בעצמכם.
המדריך מותאם למשתמש מתחיל המפרסם את העסק שלו בלבד. בכל מקרה אנו ממליצים להעזר במומחה בנושא לשם ייעוץ או יצירת חשבון מודעות.

שלב 1. הגעה לחשבון המודעות ויצירת הקמפיין.

הסבר על מטרות הקמפיינים של פייסבוק – המטרה של הקמפיין הינה בעצם מה שפייסבוק שמה עליו את הדגש. אם תסמנו צפיות בוידאו אז ישיגו לכם צפיות בוידאו, ובהתאם המחירים משתנים.

אלה הם קמפיינים לתפוצה והעלאת מודעות למותג.
1. העלאת מודעות למותג – פייסבוק מקפיצה את המודעה כדי לוודא שאנשים מסוימים קיבלו אותה.
2. תפוצה – נטו להפיץ את המודעה לקהל שתבחרו . (תלוי מה המטרה אבל אנו לא ממליצים על כך במיוחד).

העמודה האמצעית הינה לביצוע פעולות מהקהל:
3. תנועה- להביא אנשים לדף נחיתה או לדף פייסבוק שלכם.
4. מעורבות – קמפיין לייקים/לאירוע/מעורבות בפוסט , מומלץ ליצירת באזז סביב נושא מסוים , תיוגים שיתופים וכו' אך לא בהכרח פניות.
5. התקנת אפליקציה – מקווים שאם יש לך אפליקציה אז יש לך מחלקת שיווק אונליין.
6. צפיות בוידאו – נטו צפיות בוידאו- אנשים שישילימו את הצפייה בוידאו שלך.
7. קמפיין לידים – קמפיין שמטרתו לאסוף פניות והוא אפקטיבי במיוחד כי הוא משאיר את האנשים בתוך פייסבוק. עלויות הקמפיין הם יקרות לרוב ויש לשקול שימוש בו.
8. קמפיין הודעות – גרמו לקהל לשלוח לכם הודעות על המוצר/שירות.

עמודת המרות: מיועד לביצוע רכישות או ביקור פיזי אצלך בחנות.
9. המרות – אתם זקוקים לקוד פיקסל שביצע מספר יריות רב (אם זה סינית עבורך אז אל תשתמש בו).
10. מכירת מוצרים מקטלוג
11. ביקורים בחנות – צריך להגדיר את המיקום של החנות שלך ברמת החשבון ואז פייסבוק יפרסמו לאנשים הנמצאים בקרבתך.

שלב 2. הגדרת קהל ותחומי עניין

השלב החשוב ביותר! מומלץ להיעזר במומחה לפרסום ובכל מי שסביבכם כדי לקבל נתונים.

הכנו וידאו המראה כיצד נבחר לטרגט את הקהל שלנו, כיצד להוריד איזור במפה. להגדיר גילאים, מגדר ושפה.
ולהגדיר את תחומי העניין.
אנו ממליצים לא לפרסם לקהל קטן בתחילה ולא לרדת מ10,000 אנשים.
צפו בוידאו ותראו בעצמכם.

בתחומי העניין אנו מציעים בהתחלה להגדיר דברים רחבים ביותר על התחום שלכם. ואחר כך ליצור צמצום הקהל ולבחור תחומי עניין נוספים שיותר נישתיים ומכווני מטרה וכמובן לעשות אי הכללה למי שאתם לא רוצים שיפנה אליכם. בסרטון לא הראינו כיצד אנו מבצעים את כל התהליך כי כל לקוח שלנו דורש חשיבה מעמיקה ולוקח לנו לעיתים מעל שעה לבצע את כל ההגדרות הנדרשות. 

שלב 3. יצירת המודעה

ניקח את הקריאייטיב שיצרנו ונעלה אותו. 

טקסט המודעה הינו חשוב ביותר. ישנו כלל אצבע שמראה על תוצאות חיוביות והוא:

  1. שורת כותרת שתדבר על הבעיה שקיימת
  2. שלושה יתרונות מרכזיים למה המוצר שלכם פותר את הבעיה ולמה כדאי לקנות אותו
  3. קריאה לפעולה : "התקשר כעת לפרטים נוספים" וכו'..

הידד, סיימת לכתוב מודעה בפייסבוק, מה עכשיו?

עכשיו זה זמן להמתין ולחכות לתוצאות.
היו עם היד על הדופק ובדקו את המודעה מדי יום. 
תוכלו לעשות זאת ע"י בדיקה ב"מנהל המודעות" שבה תראו את נתוני הקמפיין, קבוצת המודעות והמודעה עצמה. 
אנשים מגיבים על הפוסטים, הם רוצים מידע נוסף. היו שם בשביל לענות זה יגביר את הסיכוי שאנשים יקנו מכם בסוף את המוצר שלכם.

לסיכום:

העצה הכי גרועה שתוכלו לקבל בחיים היא עצה בחינם. 

כמו שאני אוכל לטפל בסתימה שיש בשירותים לבד, גם אתם תוכלו לפרסם לבד. אבל ברור שהתוצאות האיכותיות ביותר לטווח הארוך יושגו על ידי איש מקצוע בעל ניסיון בקידום ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש.

המידע הנ"ל נועד לתת לך את הבסיס שלפעמים.. מספיק כדי להשיג לך תוצאות בעלויות סבירות.
המערכת של פייסבוק די קלה לתפעול ויש הסבר כמעט ליד כל דבר על מה שהוא עושה. אני ממליץ לשבת ולחקור, בסופו של דבר כל עסק שלא יהיה מפורסם באינטרנט ישאר מאחור. 

הכי חשוב, אם אהבת?שיתפת! 
שתפו את הקרובים שלכם .

 

כתיבת תגובה