דור הנפילים – מסחר מקוון כנגד חנויות הקניון והאם ניתן לקחת זאת כיתרון?

מה יעלה בגורל החנויות?

אם גם אתם השתתפתם לאחרונה במחאה נגד החלטות הממשלה הפוגעות בעסקים הקטנים, אתם יודעים טוב על מה מדובר. מה יקרה לכל החנויות הפיזיות והאם זה מאוחר מדי עבורך לבצע שינוי?

By Niv Yaffe

על איזו מהפכה מדובר?

אולי לא שמתם לב, אך התרחשה מהפכה חדשה בעשורים האחרונים. חלק מכנים זאת דור הטינדר , הרשתות החברתיות (הלא כל כך חברותיות) או שאל את ד"ר גוגל, בכל אופן כל המוזכרים לעיל מתבססים על אינטרנט שמאז שנכנס לעולם אי שם בשלהי המאה הקודמת הוא תופס חלק ניכר בחיינו. וכפי שכל מהפכה משנה את חוקי המשחק, האינטרנט שינה את חוקי הקנייה.

החלוצות בתחום המסחר האלקטרוני היו איביי אשר היוותה פלטפורמה למכירות חפצי יד שנייה לפרטיים ואמאזון שבראשיתה הייתה חנות אינטרנט לספרים. עם הזמן הבינו השניים את הפוטנציאל הגלום בחיבור אינטרנטי בין קונה למוכר והשאר היסטוריה. אז אם כך נשאלת השאלה למה נהרו ההמונים לקניות באינטרנט? והשאלה החשובה באמת היא: לאיזה עולם אנו צועדים? מה יקרה לחנויות הפיזיות מחוץ לעולם הוירטואלי?

" החוק מספר אחד של האינטרנט קובע שהתשובה נמצאת באינטרנט. לכן השאלה היא כבר לא 'איפה נמצא את התשובה' אלא 'איך ננסח את השאלה'. "
ראנדי

מה גרם לשינוי הגדול?

כדי להבין את השינוי נבחן את היתרונות של הקנייה המקוונת ולא נתעלם מהחסרונות הלא מעטים.

בין היתרונות:

  • ניתן להשוות בין חנויות ורשתות שונות בזמן אפסי.
  • ניתן לגשת אל המוצר מכל מכשיר ובכל מקום
  • ניתן להזמין את המוצר לכל כתובת שנרצה
  • לא צריך לסוע, לחפש חנייה, ולהסתובב שעות בחיפוש אחר בגד מתאים.
  • ניתן להזמין מוצרים מיצרנים שונים משום שלאינטרנט אין גבולות והוא מהווה כפר גלובלי משותף.

גורמים מעניינים אלה הפכו את השימוש באינטרנט לרלוונטי יותר עבור אנשים רבים. אך לא מעט קונים עדיין מעדיפים את חווית הקנייה הפיזית ומדוע:

  • ניתן לראות ולחוש את המוצר שהם קונים.
  • חווית הקנייה בחנות שלכם מהווה חלק מהזכרון של הקונה, הקנייה באינטרנט היא קרה.

מה העתיד צופן לנו?

לבעלי החנויות בקניונים ובצידי הרחובות הראשיים מצפה דרך לא פשוטה והעתיד לא מנבא טובות עבורכם. רבים ממכשולי הקנייה באינטרנט נפתרים על ידי חברות תוכנה המפתחות תוכנות להעשרת חווית הקנייה, אפשרות מדידת המוצר על פי תמונה ומחשבונים מתקדמים להתאמת בגדים לקונה. כך שאם אתם נחים על זרי הדפנה וחושבים שהחסרונות לא ייפתרו , חשבו שוב.

יש משפט שאומר: " אם אי אפשר לנצח אותם, תצטרף אליהם". והוא נכון מתמיד עבור בעלי החנויות כיום. המהפכה התרחשה , וכדאי להתאים עצמכם לעולם החדש כדי לא להשאר מאחור.

מהם הצעדים שבהם תוכלו לנקוט?

ראשית יש להעריך נכונה את הכניסה שלכם לשוק המסחר האלקטרוני, אם תבצעו עבודת מחקר טובה תופתעו לגלות תוצאות חיוביות.

עבודת המחקר צריכה לכלול את היעדים שלכם? אתם מתכננים לעבור 100% לעבודה מקוונת , או שאולי תרצו רק להגדיל חשיפה לכמה מוצרים בולטים שלכם? אל תחסכו בעבודת המחקר משום שזהו שוק חדש שאתם נכנסים אליו וכל יום שתרוויחו פחות יהיה מתחרה שיקח לכם לקוחות.

כיום ישנם פלטפורמות נוחות במיוחד למסחר אלקטרוני כדוגמת shopify, wix , wordpress

המציעות בניית חנות מקוונת ללא ידע קודם בתכנות אתרים. כמובן שמומלץ להעזר במומחה בתחום אשר יכול להבין את הצרכים שלכם בצורה המיטבית.

האפשרויות העומדות בפניכם כדי שלא תשארו מאחור:

  • לבנות חנות אינטרנט הכוללת סליקה ושירותי משלוח או איסוף.
  • לבנות דף נחיתה המציג את הקוקלציות שלכם ומאפשר ללקוח להתקשר לחנות.
  • לבנות תוכנית שיווקית לרשתות חברתיות ולהציג מוצרים .




הפיצו את השמועה

לפתיחת הצ'אט
1
אני זמין לשאלות
הייי לך
איך אפשר לעזור?